Etter Cathrine Mathiesens YOGAMAMMA lærerutdannelse: yoga gjennom graviditet, fødsel og barseltid.
Les mer om Cathrine og Yogamamma [her]

"Gravidyoga er noe av det beste du kan gi deg selv og babyen under svangerskapet."

Gravidyoga er en helt unik fødselsforberedende praksis som kan hjelpe deg som er gravid til å ønske et nytt liv velkommen med frisk og sterk kropp, et rolig sinn og et åpent hjerte! (sit. Cathrine)

Hard fysisk trening som jogging og spinning passer ikke alltid like godt når man er gravid. Kroppen din vil derimot sette stor pris på en myk og skånsom treningsform som vektlegger tilstedeværelse, pust og avspenning. 

Øvelsene fremmer styrke, smidighet, balanse og sirkulasjon og gjøres med tilstedeværelse. Du lærer pustens rolle og pusteøvelser som kan redusere stress, angst, skape balanse og fremme hvile og søvn. Mellom hver øvelse er det en kort eller lengre hvile, for å gi kroppen tid til å absorbere de herlige øvelsene. Hver time avsluttes med avspenning.

Gravidyoga

Hvis du ikke har gjort yoga tidligere anbefales det å vente til etter uke 12 av svangerskapet før du begynner med yoga eller noe som helst nytt som kroppen ikke er vant til. Dette er for at kroppen skal få bruke sine ressurser til å sikre svangerskapet i en periode som mange regner som "usikker".  Hvis kroppen din er vant til yoga, kan du godt gjøre yoga hele svangerskapet, også første trimester. Det viktigste er å lytte til kroppen og ikke utsette den for belastning eller sjokk. 

Du kan begynne når det passer deg, fra ca 12. svangerskapsuke.

Kurset holdes hver onsdag kl 1630. Kr 1 895,- for 8 ganger

I prisen inngår boken til Kathrine "Yogamamma" + Yogamamma nett, verdi 449,-.

Boken er helt nydelig og vil gi næring til både kropp, hjerte og sjel. Den inneholder en rekke yogaøvelser og programmer, også tilpasset til etter fødselen.

«Den perfekte boken om yoga. En vakker bok som alle kan få glede av, også de uten baby i maven.»

0.jpeg

Hvorfor yoga er bra for deg som er gravid:

  • Stimulerer blodsirkulasjonen. God blodsirkulasjon har betydning for bl.a. livmor, bein og hjerne.

  • Styrken du får av å trene yoga kommer godt med under svangerskapet. Hormonendringer gjør skjelettmuskulaturen løsere, samtidig som du må bære den ekstra vekten. 

  • Mange opplever at yogaøvelsene har god effekt på hodepine og anspent muskulatur.

  • Gjør det lettere å slappe av og stresse ned. De fleste sover bedre etter å ha praktisert yoga.

  • Gjør kroppen mykere.

  • Flere stillinger avlaster kroppen og er gode hvilestillinger.

  • Gir deg tid til å bare være gravid og komme i bedre kontakt med babyen i magen din. 

  • Du lærer pusteteknikker som er nyttige under fødselen.

  • Nervesystemet balanseres og oksygentilførselen øker, noe babyen i magen vil nyte godt av.