Copyright © 2019 Studio Balanse - Medisinsk Yogasenter i Tønsberg

post@studiobalanse.no   *   975 98 430

 

"Gravidyoga er noe av det beste du kan gi deg selv og babyen under svangerskapet."

Gravidyoga

Hard fysisk trening som jogging og spinning passer ikke alltid like godt når man er gravid. Kroppen din vil derimot sette stor pris på en myk og skånsom treningsform som vektlegger tilstedeværelse, pust og avspenning. 

 

Mediyoga for gravide er slik! 

Bevegelser som gjøres med tilstedeværelse - og pusten som følger bevegelsene. Mellom hver øvelse er det en kort eller lengre hvile, for å gi kroppen tid til å absorbere de skjønne øvelsene. Hver time avsluttes med en meditasjon og avspenning.

Du trenger ikke å ha gjort yoga tidligere, og det anbefales å vente med å starte til etter 12. svangerskapsuke. 

Hvorfor MediYoga er bra for deg som er gravid:

  • Stimulerer blodsirkulasjonen. God blodsirkulasjon har betydning for bl.a. livmor, bein og hjerne.

  • Styrken du får av å trene yoga kommer godt med under svangerskapet. Hormonendringer gjør skjelettmuskulaturen løsere, samtidig som du må bære den ekstra vekten. 

  • Mange opplever at yogaøvelsene har god effekt på hodepine og anspent muskulatur.

  • Gjør det lettere å slappe av og stresse ned. De fleste sover bedre etter å ha praktisert yoga.

  • Gjør kroppen mykere.

  • Flere stillinger avlaster kroppen og er gode hvilestillinger.

  • Gir deg tid til å bare være gravid og komme i bedre kontakt med babyen i magen din. 

  • Du lærer pusteteknikker som er nyttige under fødselen.